LOGO STRONY
Menu


: Strona Główna

: Galeria

: Downloads

: Linki

: Dane

: Gry

: Kontakt

: Reklama

: O Nas

Nasze Inne Stronki!!!

Stronki Kukiza:


: Strona Kukiza (strona Nr.3)

: Strona Kukiza (strona Nr.2)

: Strona Kukiza (strona Nr.1)

: Blog Kukiza

Licznik I Inne

Aktualnie Jest Godzina:


Wyślij adres znajomemu:

Podaj adres E-mail:


.::Portale Internetowe

wydrukuj stronke
Treść Strony - Linki



6 Maja 2006 Dodał:Kukiz

Bugatti Veyron

Dane:

Już pobieżna lektura danych technicznych może przyprawić o zawrót głowy - Bugatti Veyron z 16-cylindrowym silnikiem o mocy 736 kW, czyli 1001 koni, może rozpędzić się do prędkości 406 km/h! Na początku przyjrzyjmy się wnętrzu tego niecodziennego auta. 270-centymetrowy rozstaw osi zapewnia pasażerom auta komfortowe warunki podróżowania. Na pokładzie nie mogło zabraknąć odpowiedniego systemu audio. W opracowaniu go uczestniczyła znana berlińska firma Dietera Burmestera, której uwagi odnośnie akustyki były brane pod uwagę już na etapie projektu karoserii i doboru materiałów wykończeniowych. W kokpicie Veyrona dominuje przede wszystkim skóra doskonałej jakości. Oprócz niej, jak na sportowe auto przystało, znalazło się także dużo aluminium. Przy projektowaniu nadwozia Veyrona konstruktorzy chcieli przede wszystkim uzyskać jak najmniejsze opory powietrza. Oprócz tego postawiono przed nimi jeszcze pięć innych wymagań - doprowadzenie odpowiedniej ilości powietrza do silnika, systemu klimatyzacji, chłodzenia hamulców, turbosprężarek, a także odpowiednie "przyssanie" auta do podłoża przy wyższych prędkościach. Nie tylko nadwozie Aby Veyron nie podrywał się w powietrze niczym samolot, ukształtowanie spodu pojazdu poddano także kontroli specjalistów od aerodynamiki. Przy wyższych prędkościach z tyłu Bugatti automatycznie wysuwa się spoiler mający za zadanie dodatkowe dociążenie pojazdu. Najszybszy seryjnie produkowany samochód świata wymagał szeregu technicznych rozwiązań. Jednym z nich jest konstrukcja aluminiowych felg. 20-calowe felgi są tak ukształtowane, by dodatkowo chłodzić tarcze hamulcowe. Oczywiście Bugatti wymaga także odpowiednich opon. Z przodu ogumienie ma wymiar 245-690 R 520 A, z tyłu 365-710 R 540 A i jest dostosowane do rozwijania prędkości rzędu 400 km/h. Oprócz tego Michelin na potrzeby Veyrona przekonstruował swój system Pax umożliwiający jazdę autem nawet, gdy ciśnienie powietrza spadnie do zera. Bez uszczerbku na precyzji prowadzenia można wtedy rozpędzać się pojazdem nawet do 200 km/h. Jednak najciekawszym elementem Bugatti Veyrona jest bezsprzecznie jednostka napędowa. Bugatti, które początkowo miało już doświadczenia w budowaniu dużych silników lotniczych, w 1928 roku postanowiło skonstruować 16-cylindrowy silnik mogący napędzać sportowy samochód osobowy. Efektem tych prac było powstanie dwóch jednostek w układzie V. Obecnie produkowana jednostka w całości wykonana ze stopów lekkich metali jest bardzo kompaktowa - mierzy jedynie 71 cm długości i 76 cm szerokości. Zwarta konstrukcja jednostki zapewnia niski poziom wibracji, a co za tym idzie emisji hałasu. Cztery turbosprężarki zapewniają 8-litrowemu motorowi niewyobrażalny dla samochodu osobowego maksymalny moment obrotowy wynoszący 1250 Nm. Aby było to możliwe, turbiny zostały wyposażone w dwa znajdujące się nad głowicą intercoolery. Silnik wykonany jest w technice zmiennych faz rozrządu i 4 zaworów na cylinder poruszanych przez cztery wałki napędzane łańcuchem. Cała ta technika umożliwia rozpędzenie 1001-konnego pojazdu do 300 km/h w niecałe 14 sekund. Producent nie podaje, jakie jest średnie spalanie bolidu Bugatti. Moc doładowania Napęd na cztery koła przenoszony jest za pomocą 7-biegowej, wyposażonej w dwa sprzęgła skrzyni biegów DCT. Zmiana przełożeń odbywa się umieszczonym na konsoli środkowej lewarkiem lub łopatkami pod kierownicą. Czas zmiany przełożenia wynosi 0,02 sekundy. Na koniec ostania informacja - cena. Veyron ma kosztować około 1 mln euro. DANE TECHNICZNE SILNIK Szesnastocylindrowy, benzynowy, w układzie W 4 zawory na cylinder, zmienne fazy rozrządu, 2×2 DOHC, 4 turbosprężarki, umieszczony wzdłużnie centralnie Pojemność - 7993 ccm Moc maksymalna - 1001 KM przy 6000 obr./min Moment maks. - 1250 Nm przy 2200-5500 obr./min PRZENIESIENIE NAPĘDU Skrzynia biegów - 7-stopniowa DTC (podwójne sprzęgło) Napęd - na cztery koła ZAWIESZENIE Zawieszenie niezależne Hamulce - tarczowe wentylowane Opony przód - 245-690 R 520 A Opony tył - 365-710 R 540 A WYMIARY I MASY Długość×szerokość×wysokość- 4466×1998×1206mm Rozstaw osi - 2700 mm OSIĄGI Przyspieszenie 0-300 km/h - poniżej 14 s Prędkość maksymalna - 407 km/h
Zobacz Więcej Zdjęć samochodu Bugatti Veyron 16/4...!!!

30 kwietnia 2006 Dodał:Kukiz

Ford Iosis

Dane:

Iosis ma stać się dla Forda przede wszystkim wyrazem początku zasadniczej zmiany koncepcji stylistycznej nowych samochodów. Tę nową stylistykę określono terminem "kinetic design", gdyż sposób potraktowania formy stara się uchwycić "energię wprawioną w ruch". Oczywiście, nie wszystkie zabiegi stylistyczne zawarte w Iosis zostaną wykorzystane w każdym z nowych modeli Forda, ale wiele zasadniczych rozwiązań projektowych i akcentów stylizacyjnych ma być bardzo widocznych w samochodach, które wejdą na rynek w ciągu najbliższych lat. Na początku Ford Iosis powstawał jako seria odręcznych szkiców, wykonywanych przez Włocha Andreę di Buduo, pracującego dla Ford of Europe projektanta nadwozi. Jednocześnie drugi zespół projektantów pod kierunkiem Nikolausa Vidakovica pracował nad podobną koncepcją dla wnętrza nowego samochodu. Trzeci zespół natomiast opracowywał koncepcję palety kolorów oraz odcieni i wzorów dla materiałów użytych we wnętrzu samochodu. Iosis jest intrygującą propozycją połączenia 4-miejscowej limuzyny zamkniętej w formie "muskularnego" coupé. Jednym z ważniejszych elementów stylistycznych, które projektanci Forda nazwali "stylistycznym DNA" przyszłych modeli Forda (a które znalazły się w Iosis) jest charakterystyczna forma wlotu powietrza w kształcie odwróconego trapezu, umieszczonego poniżej elegancko wykończonej kraty zasadniczego wlotu powietrza. W linii nadwozia śmiało wykorzystano elementy stylistyczne widoczne w rasowych samochodach sportowych (wyczynowych). Bryła samochodu aż kipi od energii. Kolejnym elementem, którego uwzględnienie było swoistym imperatywem dla stylistów, jest dalsze rozwinięcie motywu wyraźnie zaznaczonych, pogrubionych obrzeży nadkoli, które po raz pierwszy pokazano wraz z premierą pierwszej generacji Forda Focus w 1998 roku. Zarys odwróconego trapezu powtarza się w innych elementach, zarówno na zewnątrz nadwozia, jak i we wnętrzu Forda Iosis. Odwrócony trapez pojawia się albo w całości, czasem w sposób specjalnie przerysowany, albo częściowo, tworząc niepowtarzalny motyw charakterystyczny dla kolejnej generacji Fordów. Motyw ten łatwo na przykład wychwycić patrząc na 20-calowe obręcze kół, wytaczane z litego aluminium. Jeszcze innym znajomym zabiegiem stylistycznym jest unosząca się ku górze linia tylnych bocznych szyb w okolicy tylnego słupka. Ten motyw z kolei pojawia się także w kształcie przednich reflektorów. Nawiązuje także do przetłoczenia widocznego na masce silnika, koniecznego dla uzyskania większej ilości miejsca dla jednostki napędowej. Zastosowane supernowoczesne technologie mają uzasadnienie funkcjonalne. Pod dolnym zderzakiem zainstalowano kamerę, która wspomaga zamontowane na drzwiach kamery boczne, zastępujące konwencjonalne lusterka boczne. Trzy kamery oraz lusterko wsteczne we wnętrzu dają kierowcy pełny obraz tego, co się dzieje za samochodem. Kamery zewnętrzne są umieszczone w obudowach wytoczonych z aluminium, mających opływowy kształt, jeszcze silniej podkreślający dynamikę i moc drzemiącą w samochodzie. Szczególnie interesującym i nowatorskim rozwiązaniem są drzwi o konstrukcji obrotowej, zapewniające wygodny dostęp do wnętrza pojazdu. Drzwi z włókna węglowego (mała masa) są otwierane za pomocą siłowników, które unoszą je do góry i otwierają na zewnątrz, od słupka przedniego i słupka tylnego. Tylne drzwi można otworzyć wyłącznie po otwarciu drzwi przednich. Brak środkowego słupka powoduje, że otwarcie drzwi jest wspaniałym zaproszeniem do imponującego wnętrza. W oczy natychmiast rzuca się ultranowoczesna kierownica wykonana z litego stopu aluminium, kontrastująca z pomarańczowymi nakładkami uchwytów na kole kierownicy i czarną sekcją poduszki powietrznej. Na uwagę zasługuje również futurystyczny kształt foteli. Elementy nośne foteli mają wykonane z aluminium i gumy odpowiednio wyprofilowane szkielety prawidłowo podtrzymujące kręgosłup i żebra. Między fotelami znajduje się ruchoma sekcja centralnej konsoli, w której umieszczono m.in. elektroniczny hamulec postojowy. Interesujące jest także szerokie zastosowanie folii fotoluminescencyjnej, która odbijając światło, oświetla od wewnątrz drzwi i podsufitkę. Folia nie zajmuje miejsca i do tego emituje ciepłe, dyskretne, równomiernie rozproszone światło. .
Zobacz Więcej Zdjęć samochodu Ford Iosis...!!!

30 kwietnia 2006 Dodał:Kukiz

Audi S8:

Dane:

W połowie przyszłego roku zadebiutuje najpotężniejszy model Audi: sportowa wersja flagowej limuzyny A8, czyli S8. Już samo A8 bezsprzecznie wyróżnia się spośród luksusowych limuzyn wyraźnie sportowym zacięciem. Czym więc zaskoczy S8, które kosztować ma blisko sto tysięcy euro? Sercem Audi S8 jest motor zapożyczony od wybitnie sportowej marki, z którą Audi współpracuje od pewnego czasu, to jest Lamborghini. Pochodząca z modelu Gallardo dziesięciocylindrowa jednostka o pojemności 5,2 litra dostarcza mocy maksymalnej 450 KM, czyli nie aż tak wiele, jak na swoją pojemność. Rekompensuje to fakt, że maksymalny moment obrotowy 540 Nm osiągany jest już przy 3,5 tys obr – silnik jest więc bardzo elastyczny. Odzwierciedleniem tego jest czas przyspieszania od 0 do 100 km/h, który wynosi zaledwie 5,1 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Zobacz Więcej Zdjęć samochodu Audi S8...!!!

30 kwietnia 2006 Dodał:Kukiz

Aston Martin DB 9:

Dane:

DB 9 to najnowszy model umiejcowiony pomiędzy DB7 i Vanqishem. Planowana cena to ok 150 000 Euro, czyli o ponad 100 000 Euro mniej niż Vanquish. Do napedu uzyto 6 litrowego silnika o 12 cylindrach i mocy 450 KM, co pozwala na rozpedzenie auta do setki w 5,1 s, oraz na podróż z maksymalną prędkością 300 km/h. Sylwetka jest zbliżona do Vanquisha i DB7 ale wnętrze jest już nowocześniejsze, nie znajdziemy też już tanich przełącznikow z Fordów, co świadczy o wysokiej jakości produktu. Poza DB9 i DB9 Volante (cabrio) firma przedstawi tez najmniejszy model DB5 który uzupełni oferte marki.
Zobacz Więcej Zdjęć samochodu Aston Martin DB 9...!!!

Strony Kolegów i Koleżanek!

Mini Czat



Sonda



Buttony



 

Autorzy: Łukasz Słowatycki, Maciek Czupryński, Kacper Ciszewski!